Методи та Програми розвитку

«Школа Активної Дитини» здійснює свою діяльність на підставі ліцензії і керується Конституцією України, основними положеннями Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про дошкільний навчальний заклад», Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, іншими законодавчими актами, нормативними документами Міністерства освіти і науки України.

Педагоги «Школи Активної Дитини» працюють за програмою розвитку дитини дошкільного віку
«Я у Світі» - державного документа, який визначає цілі, завдання і зміст роботи з дітьми з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей.

А також використовуємо в роботі:

  • навчальні програми, затверджені Міністерством освіти України: «Дитина», «Українське дошкілля», «Впевнений старт»;
  • парціальні програми, спрямовані на всебічний розвиток особистості дитини:
    • «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт. Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.);
    • «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку;
  • використовуємо традиційні методики навчання і сучасні технології:
    • Нікітіних «Розвиваючі ігри, кубики»;
    • Марії Монтессорі «Ранній розвиток дітей»;
    • Глена Домана «Ранній розвиток дітей»;
    • Л.В.Шелестової «Вчимося читати»;
    • Кюізенера «Кольорові рахівні палички»;
    • Сесіль Лупана «Ранній розвиток дітей»;
    • Золтан Дьенеша «Логічні блоки»;
    • ТРИЗ – теорія рішення винахідницьких завданнь;
    • Карла Орфа «Музика для дітей»;
    • Катерини Железнової «Музика з мамою»;
    • Н.Н. Єфименко «Театр фізичного розвитку і оздоровлення дітей дошкільного віку»;
    • «Технологія проектної діяльності».

З метою підвищення рівня пізнавальних здібностей дітей, розвитку допитливості, різноманітності навчального процесу особливу увагу приділяємо підбору лексичних тем на весь рік:

  • квітень - «Весна» (жива і нежива природа);
  • травень - «Я і моя сім'я. Мої друзі» (етикет і дружба);
  • червень - «Літо і літні забави»;
  • липень - «Транспорт» (види транспорту; знаки та правила дорожнього руху; спеціальна техніка);
  • серпень - «Посуд. Продукти харчування. Праця кухарів»;
  • вересень - «Моя країна і місто. Подорож країнами світу»;
  • жовтень - «Осінь» (овочі, фрукти, ягоди, гриби; дерева, кущі, квіти);
  • листопад - «Професії»;
  • грудень - «Зима» (дикі і домашні тварини; нежива природа);
  • січень - «Різдвяні свята. Зимові забави»;
  • лютий - «Одяг та взуття»;
  • березень - «Мамин день. Мій будинок. Меблі та сучасна техніка в будинку».

Проведення тематичних занять помісячно підвищує інтерес педагогів «Школи Активної Дитини» до створення спільних проектів, використання активних форм взаємодії.

Основна мета планування лексичних тем - це систематизація, поглиблення, узагальнення знань дітей з певної теми, яка дозволяє об'єднати всі види дитячої діяльності, зробити їх цікавими, максимально корисними для дітей.